13.5.07

MFK!

Igjen er det rasismebeskyldninger i norske ligaer, og jeg tenker følgende:
Trond Strande spiller på fotball-lag med et halvt dusin mørkhudede spillere. Da kan det vel rett og slett ikke være mulig at han står midt blant dem og roper "fucking nigger" til motspillere under kampen. Strande har vært en ærlig og knallhard spiller i 500 Molde-kamper så jeg tror ikke han vil nærme seg karriereslutt med rasist-stempel heller. Han har vel knapt nok filmet seg til et frispark engang. I tillegg - når Erlandsen påstår at han ikke TROR PÅ sin egen spiller, da er det noe galt fatt. Oppførselen og filmingen til Abiodun på kampen i går bare understøtter hvor lite sannsynlig det er at det er Strande som er løgnhalsen her. Slike saker bør ikke få svinne hen!

Det må da være VELDIG lett å være en mørkhudet spiller og beskylde en annen for hets/rasisme. Det kommer garantert til å prege spilleren som får falske beskyldninger, og vi så senest i går at det satte Strande ute av spill hele kampen. Jeg hører også til de som ikke tror på Ijehs beskyldninger, de start-spillerene har rett og slett ikke gjort en eneste handling i sin karriere som skulle tilsi at det var noe sannhet i det.

Jeg får vel også legge til at Molde har vært et lag som tradisjonelt fort blir satt ut av spill, og som lett får dommeren mot seg. Så for alt jeg vet kan det være uttalt taktikk å bruke slike triks som HamKam gjør, i tillegg til filminga og somlinga de fikk lov til å holde på med i går. Jeg har ikke sett andre lag i tippeliga eller adecco få lov til å fuske i så stort monn før.

Så hvordan skal vi få bukt med dette problemet? Feste mikrofoner i strømpene på fotballdraktene?

Ingen kommentarer: