3.6.07

Ball

De sier fotball er viktig. Tenker her på at man har uttalt "Fotball er ikke så viktig som liv eller død, det er mye viktigere enn som så." Eller noe i den duren. Men jeg har et lite moralsk problem med den stakkars (?) dansken som ødela kampen mellom Danmark og Sverige. Der og da får man lyst til å krøste halvlingen, men la gå med det. Leste i dag at han bor i Sverige, det er vel tryggest. Men hvordan vet man at mannen er dansk supporter? Selv om han snakker dansk, har sikkert dansk pass osv, hva vet jeg. Hvis jeg er på Lerkendal, ifører meg den lett heslige svart-hvitt-uniformen, og stormer banen og slår ned dommeren, i det MFK er tilkjent straffe på 1-1 ... (antar her at Molde ville brent den straffen okkesom...) hva skjer da? Skal Molde tilkjennes seieren? Jeg skulle glatt ha hostet opp en troverdig trønderdialekt, og har folkeregistrert adresse i Trondheim, sier "e", hverken "æ" eller "i" osv.
Dansken (hvis han er dansk) skal stilles for grunnlovsrett - det er sikkert like alvorlig som court marshall. Kan han bli henrettet? Vet vi at han ikke er en svenske som var redd straffen skulle gå i tverrligger?

Et annet klokt hode har sagt "Vi bør avvæpne fiendene våre - la oss starte med skrivemaskinene".

Først må vel Molde komme seg ut av Adeccoligaen. I skrivende stund kan det vel like gjerne bli en divisjon ned som opp.

Ingen kommentarer: